Baciller och skit

Nu är jag tröttare än trött. De senaste två nätterna har jag nästan inte fått sova något eftersom vår lilla tjej blev sjuk. Sjukdomen började egentligen för ca tre veckor sen, då blev både jag och J sjuka nästan en vecka och då hade vi magsjuka (diarre), förkylning, feber, ont i huvudet och ont i halsen. Det hade börjat sprida runt utanför min lilla familj, min systers pojkar fick feber och hosta, därefter blev mina föräldrar också sjuka så att min far fick åka till sjukhuset några dagar så han missade julafton med oss. Sen blev mina syskon och deras män även sjuka. Jag blev sjuk i söndags igen och hade hög feber under hela julafton och är fortfarande sjuk. Rena smittsjukan. Suck. Men Agnes hade klarat sig förrän nu, hon blev sjuk tisdags kväll. Det blev två jobbiga nätter och dagar för både mig och Agnes. Ikväll när jag hade lagt henne för natten hörde jag Agnes börja gnälla efter 45 minuter så jag trodde att hon ville ha nappen. Men nej, hon hade spytt över halva sängen. Suck. Fick ta upp henne och då var hon glad och lekte som inget hänt. Det är alvedon som spökar för annars har hon 40 i feber. Stackarn!

Som mamma känner jag mig maktlös och orolig. Jag börjar oroa mig över om det är något farligt. Men det är nog inga fara, min systers barn har haft likadant och Oliver hade 40 graders feber i fem dagar. Det är virus som jagar oss. Hoppas verkligen att sjukdomen försvinner snart så vi kan komma in i vardagen igen. Till nyår ska vi ta det lugnt och det ska bli skönt! Bara njuta och koppla av. Kanske ta ett par glas vin och titta på fyrverkerier genom balkongen.

En sjuk tjej som låg bredvid mamma i soffan.
image317
Bilden tagen från digitala kameran.


Kommentarer
Postat av: Åsa!

åh stackars er.. vad jobbigt ni måste ha det! =( och lilla Agnes hon ser verkligen inte pigg ut =( men lika söt ändå =) hoppa verkligen att ni blir friska snart så lilla Agnes kan få sin julklapp från mig Helen Ulrik och Oliwer =) saknar och tänker på er!! puss puss

2007-12-27 @ 22:31:50
URL: http://vasaru.blogg.se
Postat av: Anonym

Jättetack för julkortet!
såg den IGÅR =) skratt, eroic hade satt upp den i hallspegeln men jag hade inte märkt av den förrän ig¨år när ja kom hem o undrade vem lilltjejen på ett kort var =)
Sööööt !!

men på din blogg verkar hon inte så jättepigg :( KRYA på er ordentligt,

KRAM!

2007-12-28 @ 09:51:41
URL: http://pipomusik1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0