Vattenstämpling

Nu har jag kollat och googlat efter om man kunde göra andra ställen än på Photoshop. Tyvärr hittade jag inget, det stod bara att man ska ha Photoshop 7, CS, CS2.

Iallafall ska jag visa hur man gör! Det är jätte enkelt som jag nämnde tidigare och det finns två olika vägar dit. Men jag väljer det lättaste att börja med och det andra finns mera avancerade grejer. Om ni vill veta det "svåra" så säg till bara.


När du kommer in på Photoshop och öppnar bilden och då ska du skriva dit texten med ett ganska tjock teckensnitt i färgen vitt.

image267

Därefter ska du gå till FÖNSTER och sen ska du till LAGER.
Då kommer det en palett fram, på högersidan av skärmen.

image268

Nu ser du OPACITET på paletten.
Där ska du ändra procenten från 100 % till det du vill ha.
Jag själv brukar ta runt 20 till 30% beroende på bilden.

image270
Klart.

Det var väl inte så svårt?

Resultatet blev :

image271

Kommentarer
Postat av: Christl

Vilket gulligt kort på henne! *blink* *blink*

2007-12-04 @ 19:52:39
URL: http://Smultronblom.blogg.se
Postat av: Anonym

du har inte funderat på bli datalärare? fan va enkelt he he

2007-12-05 @ 12:25:21
URL: http://pipomusik1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0