Tänderna och bus!

Igår fick jag syn på att Agnes håller på att få sin 6:e och 7:e tanden!
Det förklarar all gnällandet och löst avföring från Agnes. Agnes har varit gnällig det senaste tiden och tror även att det var därför hon inte ville sova förra natten. Men inatt sov hon jätte bra, hela natten lång. Idag har Agnes fått tugga på sin isbitring, det tyckte hon var skönt.

Igår fick Agnes faster C se bustjejen genom webcam och Bam ville inte sova förrän halv åtta ungefär. Då fick faster se henne springa och ta ner tvätt från tvättställningen, som jag mamma fick snällt plocka upp och hänga dem igen. Men Agnes röjde och plockade ner dem igen imorse. Det ser roligt ut när hon är där under tvättställningen och har kläder över på sig. Faster fick iallafall se hur busig hon var!

Nu är det ca 6 dagar kvar till julafton och jag och tjejen ska nog till Borås eller Jönköping. Vi har inte bestämt oss än. Vi ska köpa något fint till Bams pappa som fyller år på fredag. Det är så svårt att tänka ut vad han skulle kunna få för något. Men förhoppningsvis ser vi det när vi är ute bland affärerna. Vi är även på jakt efter vinter kängor till Agnes. Hade hittat fina skor igår på stan, men köpte aldrig dem eftersom de kostade flera hundra. Tokdyrt.

Nu hör jag lilltjejen börja prata i sängen, dags att gå och hämta busungen!


Kommentarer
Postat av: Christl

Nog var Agnes busig igår när hon röjde bland tvätten. Eller så var hon bara hjälpsam. :-D Det var i alla fall kul att se henne stå där vid tvättställningen och dra i något plagg och titta åt mammas håll för att se vad hon säger. Fort fram och tillbaka i gåstolen gick det också.

2007-12-18 @ 12:39:27
URL: http://smultronblom.blogg.se
Postat av: mallan

blev lite förvirrad när du skrev Bam och Agnes i samma inlägg, i bland samma mening. ja, en liten liten petig kommentar från petiga mig!
god jul

2007-12-18 @ 18:34:58
URL: http://mallansson.blogg.se
Postat av: Ärtan

Heej, jaa jisses.. snart är Benjamin 5 år.. om ca en månad.. så tokigt!... hahaha...
Bam, är det Agnes?.... lite förvirrad...:D God jul på er också! puss

2007-12-19 @ 07:52:11
URL: http://www.artan.blogg.se
Postat av: mallan

Hihi, så går det när man skriver spontant i bloggen, är alltid tacksam om mina petiga läsare påminner mig!
Ghana... Jag har fått platsen, ja. Men det går om jag får fondpengarna först, det kostar en hel del att få resa dit. Kan bara hoppas! :)

2007-12-19 @ 13:10:14
URL: http://mallansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0