Underbara 2007

Snart är årtalet av 2007 slut. Det har varit en händelserikt år för oss, det är faktiskt min bästa år. Ni förstår nog varför, ja det är bara för vi fick vår underbara flicka den 7 februari 2007. Hon är det finaste och bästa som hänt mig. Det andra var flytten 25 mil från Örebro det bästa beslut vi tog oss på. För nu sen den 1 juli har vi äntligen fått det liv vi ville ha länge. Att få bo nära mina föräldrar och mina syskon är underbart, att få umgås med dem och gör något ihop. Ja det är mycket positivt som hänt. Det med min hjärtsjukdom, tycker jag inte att det är något negativt. För om de, läkarna inte hade upptäckt det hade jag kanske inte suttit här idag. Så därför tycker jag att det är positivt och jag är överlycklig. Jag är så glad att få leva många år till, (om inget annat händer förstås) få njuta av livet och självklart få vara del av min dotters uppväxt. Få vara med min stora kärlek J, förhoppningsvis ca 60 år till eller ännu längre!

Som ni vet så har vi varit sjuka så bestämde vi att ta det lugnt till imorgon, nyårsafton och då ska vi fira med mina föräldrar. Vi ska ta med oss efterrätten och de ville göra resten så det ska bli spännande se vad de gjort för något gott. Agnes är på bättringsvägen, och vi fick åka in till sjukhuset i fredags. Det visade sig att Agnes hade öroninflammation, hosta, feber, ont i halsen, förkylning och så på grund av förkylningen fick hon 'var' i ögonen. Lilla stackarn, men iallafall så fick hon en hel del mediciner mot öroninflammationen, hostan och alvedon mot febern. Sen fick hon också näsdroppar mot förkylning. Idag såg vi att hon mådde bättre men istället hade hon seperationsångest. Hon ville absolut inte vara från mig, sin mamma. Så ni förstår att jag är rätt bra trött idag. Jag hoppas att hon sover nu för natten, för hon har börjat vakna en stund på kvällarna. Men eftersom hon skrikit och varit ledsen idag så hoppas jag att hon sover gott nu hela natten. Agnes var absolut inte sig lik med skrikandet och hon som brukar vara "lätt" att handskas med. Jag hoppas och håller både fingrarna och tår på att det blir bättre imorgon!

Från igår, lördag morgon fick jag uppgiften med att sköta om ca 30 djur i en vecka åt mina syskon. Det är hästar, höns och tuppar, katter och så fiskar. (Ja fiskar räknas för jag måste ha koll med maten och så. Hihi.) Jag går till hästarna varje morgon och ge dem mat och sen släpper ut dem till hagen och ta in dem igen på kvällarna. Som ni förstår måste jag även göra skitgörat som att mocka skiten. Men det går ganska fort och bra ändå. Jag får också ge mat och vatten till hönsen och tupparna även katterna och fiskarna. Det är rätt roligt ändå faktiskt. Man får en sån speciell relation till djuren. Gos och pussar, särskilt från de stora, alltså hästarna.

Mina syskon och deras familjer har åkt till Funäsdalen 67 mil härifrån och de stannar där en vecka. Hittils har jag fått veta att de har fått en stor stuga som de bor i och att det är underbart där. Vacker väder och massor med snö. Här finns det knappt med snö så graden av avundsjukan steg självklart hos oss. Ja vi får väl drömma vidare med snön, jag hoppas iallafall vi får lite snö framöver innan våren. Nu sitter jag och tänker på snön och då kom jag ihåg när vi hade kommit in till förlossningen den 6 februari började det snöa, såna härliga tjocka snöflingor och jag som älskar snön. Det var en härlig väder när Månstråle kom till världen.

Nu är det inte långt kvar till det nya årtalet och det ska förhoppningsvis bli ett bra rolig år! Agnes blir även ett år gammal, (jösses vad tiden går!) och hon kommer att inskolas på dagis och så hoppas jag få ett jobb till våren!

GOTT NYTT ÅR!

image321
Agnes 9 månader gammal.

Kommentarer
Postat av: Åsa!

GOTT NYTT ÅR GUMMAN!!!
hoppas ni får en bra nyår och sköt om er, så ses vi nästa år!
jag älskar er =)
pussssss
ps. lycka till med djuren lilla bondmora ;-)

2007-12-30 @ 21:15:02
URL: http://vasaru.blogg.se
Postat av: Helen

GOTT NYTT ÅR till er från mej!
Hoppas vi kan ses snart! Löv u all!
Puss puss

2007-12-30 @ 23:29:22
URL: http://hema.blogg.se
Postat av: Anonym

jaa jag önskar dig ett riktigt gott nytt år du med! =) sista dagen någonsin av året 2007, Det är lite med vemod för 2007 kommer aldrig igen men minnas den med glädje kommer man ju göra men jag tror 2008 blir MER SPÄNNANDE!! *hihi! *

GOTT NYT ÅR!!!!

KRAM!!!!!

2007-12-31 @ 11:52:32
URL: http://pipomusik1.blogg.se
Postat av: mallan

Märkligt att Agnes kom detta år, känns som om hon har funnit i evigheter:P
Är avundssjuk på dig som får mysa med djuren!
Om jag inte var allergisk skulle jag gå på Kvinnersta och sen bo på en gård med får, grisar, kossor, hela djurhögen som godkänns av svenska lagen! (de skulle vara mina husdjur, alltihopa ej slakt-djur;))
Gott nytt år!

2007-12-31 @ 16:07:59
URL: http://mallansson.blogg.se
Postat av: Camilla

God fortsättning på det nya året!
Jag minns när vi träffades första gången och det var på din konfirmationsläger i Gålsjö, vilket år var det jaaaa 2000 eller 2001 och sen var jag oxå med när du konfirmades!
Kramis

2008-01-01 @ 11:30:22
URL: http://rainred.blogg.se
Postat av: Christl

Gott nytt år till er! Nu har vi ett det nya som ett oskrivet blad framför oss och jag tror att 2008 kommer att bli lika bra som 2007!
Kramar i massor från svägerskan

2008-01-01 @ 12:26:33
URL: http://smultronblom.blogg.se
Postat av: natty

tack, detsamma gott nytt år! :)

2008-01-02 @ 22:38:54
URL: http://www.natty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0