Händelserik helg

Under helgen har det hänt en hel del. Sitter här och tycker att det hela är så onödigt och tråkigt.


I lördags kväll satt vi och tittade på tv, vid klockan kvart i elva så såg jag att det kom tjock vit rök förbi vår fönster och tänkte då att det var konstigt att det var så tjock dimma. Men sen tänkte jag på att dimma inte brukar åka förbi så fort? Men sen tänkte jag inte mer på det. En kort stund efter gick jag för att gå på toaletten stannade jag när jag såg mot balkongen i hallen, då blev jag fundersam när jag såg det tjocka vita dimman som jag först trodde var dimma. Men fort insåg jag att det måste vara rök, och då började jag känna röklukt, då blev jag orolig och tänkte om det var vår lägenhets hus som brann eller det radhuset bredvid oss. Jag gick på en gång och tittade genom fönstren mot radhuset. Jag kan säga att det har varit problem med folk som bor i radhuset sen några år nu. Då såg jag att det brann därifrån, och det fanns en polisbil där. Jag och vovven skulle ändå gå ut och vi gick ut och då kom det en massa polis, brandbilar och ambulanser. Det var en stor utryckning och vi kunde inte göra så mycket. Vi gick och la oss vid ca kl tolvtiden och då ringde Expressen, de ringde oss tre gånger och frågade ut vad som hänt m.m. Vi visste ju nästan inget, förutom att det brann och det kom en stor utryckning och en familj fick åka till sjukhuset för rökskador.

Men dagen därpå, fick vi veta att en 20 årig kille som dött i branden. (Ja det står i tidningar att det är en 25årig, men rykten går i byn att det var en 20årig kille). I början trodde man att det var en mordbrand, men sen fick man veta att det var killen som tände på sig. Jag vet inte vad som är sant, men det som låter vettigt finns på BT.se. Det har skrivit lite olika "historier" på olika tidningar. Men som jag säger tror jag mest på BT, Borås tidning och Ulricehamns tidning - UT.se som ni även kan titta in. 


Under söndagen har jag fått flera oroliga sms och om vi blev även drabbad. Det har vi som tur, inte blivit. Men idag är jag enormt tacksam och glad att vi inte bor i det huset med "stökiga" folk.

Nä nu ska vi ut och gå till min mor och hälsa på en stund innan vi drar oss till Willys och handla mat.
Ha en trevlig vecka!


Kommentarer
Postat av: Christl

Det är verkligen skönt att det inte var hos er det hände. Tråkigt och hemskt är det som inträffat.

2007-11-19 @ 12:41:47
URL: http://smultronblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0