Husvisningen 2

Vi var på en husvisning igår och jag och Johny blev så förtjusta i huset! Det var så fint och hon som har huset nu, har renoverat i stort sett allt, och för det mesta var det i vårat stil. Nytt golv i alla rum och sen var trappan och nästan alla väggar målat i vitt. Så härligt ljust och fint. Det fanns även tapeter i vissa rum och det var snygga tapeter! Och sen var det nya fönster i alla rum, jätte fina. Om vi bodde där skulle vi ha byggt ut eftersom huset är rätt litet med 3 rum och kök. Huset har även en ganska stor källare. Uthus med garage och växthus. Köket är inte jätte fin, om vi bodde där hade vi också renoverat köket.
image244
Vill ni läsa eller titta mer på huset så får ni se här.

Ja, vi kan tänka oss att köpa huset.. men det som är nackdelen är att huset ligger lite för långt härifrån! Synd, men vi tar och letar vidare, det måste finnas flera fina hus. Vi ska titta på ett hus snart igen som ligger ca 5 km härifrån men den huset ligger inne i skogen och är tokdyrt tycker jag (eller?..hm). Ja jag tycker det är dyrt för att huset ligger så inne i skogen och ca 15 min till stan. Men vi ska ändå titta på den! Huset är också ganska stort och har större tomt vilket som är bra! Jag har varit inne i huset en gång (Ja jag hämtade min katt en gång därifrån och så minns jag ganska väl om hur huset såg ut.) Om vi bodde där så skulle jag måla och tapetsera i stort sett överallt. Gillar inte stilen som man ser på bilderna på hur det ser ut inne i huset på hemsidan (länken finns längre ner.)
image245
Kolla på hemsidan.

Kommentarer
Postat av: Åsa!

jag tyckte båda husen va fina.. det första va jätte mysigt inte så mkt och göra med det =) det andra va stort och fin men inte min stil innuti.. lite mkt krusidull tycker jag... men jätte fin utsikt och fin baksida =) ja spännande och kolla på hus va? =) puss på dig!!

2007-11-29 @ 10:38:24
URL: http://vasaru.blogg.se
Postat av: Christl

sista huset är så fint. Jag gillar insidan också utom i ett rum. Men jag gillar ju lite krusiduller. :-D Första huset var fint men lite väl litet för er tycker jag

2007-11-29 @ 10:45:21
URL: http://smultronblom.blogg.se
Postat av: Birgitta

Hejsan på er alla fem!
Det sista huset tyckte jag var fint! Både inne och ute! Lycka till med erat husköp när det än blir.
Kramar från Agnes farmor

2007-11-29 @ 11:09:37
Postat av: Helen

Jag tyckte om båda husen, men det första var ju som du sa lite litet så det blir ju och bygga ut det senare och även liten offside. Det andra huset ligger ju lite närmare hemtrakterna och jättefint också, lite småenkla omtapetseringar behövs ju göras, för det är ju inte riktigt er stil på väggarna om man säger så;-).
Jag vill prata hemlisar med dej snart! ;-) puss puss

2007-11-29 @ 12:36:38
URL: http://hema.blogg.se
Postat av: Åsa!

ja det är bara bra =) han har börjat lära sig och sova i egen säng =D jippi!!! hehe,... hur är det med er då?? puss

2007-11-29 @ 18:07:58
URL: http://vasaru.blogg.se
Postat av: Alexandra

Hej! dags för mig att ge avtryck, brukar läsa din blogg ibland och tycker det är roligt att läsa, framförallt om Agnes. En strålande söt tjej! Åh, lycka till med husköpet. För oss tog det två hela år, och säkert 30,40 husvisningar och typ 10 bud innan vi äntligen fick vårt drömhus. Jag menar inte att skrämma er, men det är ändå ett stort steg och det måste kännas rätt för er båda två och allt ska passa in i era behov. Inte så lätt, men en vacker dag är ni också husägare! Lycka till!

2007-11-30 @ 09:52:01
URL: http://royal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0