Svar på frågor!

För det första vill jag tacka er som tyckte att jag hade skrivit en bra inlägg om mitt hjärtas sjukdom! Jag ska även svara på lite frågor angående om det.

Ja tyvärr, det är vanligt att döva får hjärtfel, eftersom hörsel och hjärtat ligger i samma kromosom. Det är inte konstigt om den döve får hjärtfel. Men jag vet inte om det är så pass vanligt men det kanske jag kan få reda på. Då ska jag skriva om det på bloggen om jag får veta mer, det lovar jag!

Jag har två syskon, den äldsta har inte samma hörsel fel som jag och min andra syster har. Jag och min andra syster hör ungefär lika men man kan säga att jag hör sämst av mina syskon. Mina syskon ska kollas upp med sina hjärtan ändå.

Sen hade en frågat om hur det blir med om vi ville skaffa fler barn. Jo vi får skaffa fler barn och jag har fått några alternativ. Läkaren hade då också sagt att jag måste säga till om jag blev gravid. De första månader påverkas barnet inte av min medicin.

Jag fick sluta amma Agnes efter operationen när jag började äta medicin, som jag måste äta livet ut.
Mina alternativ, för det första, var att jag skulle sluta äta medicinen under graviditetet och amningstiden. Men då skulle jag få åka för kontroll flera gånger. För det andra, så fortsätter jag äta medicinen, men då måste jag åka till sjukhuset ofta för ultraljud kontroll och kolla hur barnet mår. Till sist, det tredje kanske får jag byta medicin som är eventuellt bättre för barnet.

Men läkaren hade också sagt att det finns ingen medicin som är bra nog för barnet. Nuläget skulle jag välja bort medicinen och klara mig utan den. Jag vill inte utsätta barnet med starka mediciner.


Ja det var det, och det är bara att fråga på! Man blir ju klokare av att fråga!

Kommentarer
Postat av: Christl

Skönt att du får skaffa flera barn i alla fall för er och Agnes skull. Sen vill jag ju gärna bli faster igen :-D

2007-11-13 @ 09:57:58
URL: http://smultronblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0