Allt möjligt..

Nu var det ett tag sen jag skrev något här, men jag hade helt enkelt ingen lust med bloggen första veckan men sen åkte jag och busfröt till Alfta och man vill ju inte sitta framför datorn för mycket då heller. Vi umgick hellre med familjen Larsson.


Sen kan jag säga att det har hänt så MYCKET på de två sista veckorna..

Ska sammanfatta lite och berätta..

För det första åkte vi till sjukhuset på läkarbesök om mitt hjärta och defibrillator (pacemaker). Allt gick bara bra och det gick som det skulle. Men började vi prata om körkortet, doktorn såg väldigt fundersam då och nervositet steg. Jag tänkte då, att det var kört. Nej jag får köra men bara i närområdet. Jag får aldrig mer i livet köra mer än 1 timme per gång. När jag kört 1 timme måste jag ta en lång paus innan jag kör igen. Doktorn berättade även att de nyligen tillät patienter som jag köra bil, för man fick tidigare aldrig köra bil igen. Så jag ska vara glad och det är jag, enormt glad att jag får köra bil igen! Jag kör heller inte så långt ofta, när jag åker långt så är J oftast med och då kör han.


Senare under veckan innan vi drog till Alfta, så hade vi varit i Ulricehamn och Borås och gjorde då lite flera ärenden. Sen har vi fått hem vår systemkamera och vi har flitigt lekt med den men än så länge är vi fortfarande amatörer. Tiden gick också så fort, så blev det dags att åka till Herrljunga på söndagen den 14 okt.
Där måste jag berätta något roligt som hände.

När jag och tjejen steg på tåget x2000, J skulle hjälpa till med barnvagnen och han hade även skötväskan. Jag gick till våra platser och lämnade väskan, sen skulle vi gå tillbaka och hämta skötväskan. Då såg jag hur J sa till oss skynda, för han skulle lämna väskan men jag sa att han ska bara lämna den på golvet och gå ut. Men i samma veva stängde dörren. J fick panik och försökte öppna dörren men det gick inte och tåget åkte precis. J sprang till konduktörerna men då fick han svar på att de inte kunde göra så mycket åt det.  J fick snällt åka med oss till Skövde där han blev hämtad av syrrans man. Hehe. Men det var lite dåligt av tåget som stängde dörren så snabbt, ja men x2000 är ju en snabb tåg.


Agnes somnade nästan på en gång utan några problem i sin stol bredvid mig och sen när hon väl vaknade så busade hon och lekte. Resan gick så bra och vi bytte tåg i Stockholm och det var inga problem.

Efter 6 timmars tågresa kom vi äntligen fram till Alfta, där vi blev hämtad av hela tjocka familjen Larsson! Under de dagarna vi var hos dem så har vi njutit och kopplat av. Vi hann även med att åka till byarna Bollnäs och Edsbyn. På fredagen kom äntligen J, vi som längtat efter honom! Agnes hade inte sagt "pappa" på hela veckan, men så fort pappa J kom så började hon säga pappa.. Gulligt! Agnes ville också komma på en gång till sin pappa när han kom, så de fick kramas och pussas!

På söndagen åkte vi från Alfta vid ca 12 tiden och Agnes sov tills vi var i Borlänge och då vaknade hon. Vi stannade på kaffestugan och där såg jag många fina tegelpannor som en intern konstnär hade målat! Kunde inte låta bli så vi köpte en och de kostade 100 kr styck! Fynd!

Annars har Agnes varit duktig och varit glad och busig hela vägen, hon pratade och lekte för det mesta ända tills Örebro där vi hälsade på vänner och blev bjudna på väldans god mat! Vid sju tiden åkte vi hem och då sov Agnes för natten. Ja vi har haft en super trevlig vecka!


Nu har jag överfört 465 bilder från kameran från veckan vi var i Alfta och några har mästarinnan Sara fixat och ändrat dem till svart o vitt! Här bjuder jag på några bilder på prinsessan Bam.. 

image207

image208

image209

Kommentarer
Postat av: Christl

Det var kul att ha er här. Blev tyst när ni åkte. Hoppas att vi träffas snart igen!

2007-10-23 @ 12:41:36
URL: http://smultronblom.blogg.se
Postat av: Birgitta

Det var så roligt att få träffa er alla och se vad Agnes ränner i väg. Nästa gång vi ses så springer hon för fullt Kram till er alla fem! Från farmor och farfar

2007-10-23 @ 15:24:14
Postat av: Anonym

Himla fina bilder på agnes i svartvitt, älskar svartvitt verlkligen och hon e jättefin =) men himla roligt att åsa äntligen fått pojk =)) !KRAM!

2007-10-23 @ 20:32:40
URL: http://pipomusik.blogg.se
Postat av: Pernilla

Åh så fina bilderna, så söt agnes är :)

2007-10-23 @ 21:06:06
URL: http://www.falk.blogg.se
Postat av: Askungen

fina svartvita bilder..

2007-10-25 @ 09:49:00
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: Lotta

Agnes är lik dig! SÅ söt! KRAM

2007-10-26 @ 23:30:00
URL: http://www.annchar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0