Förskolan

Förra veckan fick vi reda på att Agnes får börja inskolas på förskolan senast i maj. Då blev vi förvånade och dock lite besvikna, vi som hade skickat in ansökan för förskola redan förra året i april-07 (då var Agnes bara 2 månader gammal) och då skrev vi att vi ville att vår dotter skulle börja inskolas redan i februari.

Vi hade även ringt och meddelat flera gånger och sagt att jag blir arbetslös till mars. Jag skulle då också gå på arbetsförmedlingen. Vi ville veta när vi fick komma och börja inskola Agnes eftersom de dröjde så med att tala om när vi fick göra det. Men nehej, nu blev det som det blev. Vi får snällt vänta tills maj med inskolningen.

Om jag hade fått jobb, hur skulle vi göra med Agnes? Ja, det är inte mycket vi kan göra något åt det och jag får fortfarande vara med Agnes tills inskolningen i maj istället. Men å andra sidan måste jag erkänna att jag blev faktiskt glad, för då får jag vara med min lilla tjej ännu längre tid! Jag tycker det är jättesvårt att lämna henne till förskolan när Agnes är så pass liten. Jag är heller inte redo än, så det känns bra ändå.

Men det som retar mig är att att jag hade redan ansökt flera jobb förra veckan så nu känns det väldigt onödigt. 

Ja men jag får iallafall vara med min lilla tjej några månader till!
Det ska bli härligt!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Jobbigt det där med
att kommunen skall dröja med att ge er en förskoleplats. Här i Lund/Dalby får man en plats inom 4 månader från den dagen ansökan inkommer. Jag ska nog vara hemma med Tilde fram till sommar, mys! :-) ja nu blev det två kommentarer från mig här, om du inte är säker på vem jag är så finns jag på DN. kram

2008-01-17 @ 22:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0