Nostalgi

Nu känner jag för att skriva här lite. Det som hänt med min mor får vi veta mer på måndag då hon fått tid för röntgen/ultraljud för att se hur proppen blivit, ja såna saker. Och så måste man fortsätta leva som vanligt så vi har gjort vanliga sysslor i veckan. Något som jag kom på och funderat på idag, innan vi fick Agnes så hade jag funderat hur livet skulle bli när vi fått vårt barn. Då kan jag säga att det blev helt annat än vad jag trott. Plötsligt fick jag mycket att göra på dagarna, så att ofta på kvällarna undrar jag vad jag gjort under dagen. Men det är svårt minnas vad man gjort under dagen. Agnes tar all tid från mig så tiden bara rusar iväg. 

Min och Agnes ungefärliga vardagliga schema.

08.00 - Vaken byta blöja, tandborstning, nya kläder m.m.
08.10 - Frukost 
09.00 - Ut på promenad med hunden
10.30 - Fruktmåltid
11.00 - Agnes sover (Jag gör middag) 
13.00 - Middag
13.30 - Ut på promenad med hunden igen
15.30 - Fruktmåltid igen
17.30 - Kvällsmat
18.00 - Läggdags

Ja det är vårt ungefärliga dagschema (och jag byter ofta blöja på Agnes!), resten av tiden leker vi och Agnes vill gå och gå nästan hela tiden nuförtiden. Fram och tillbaka från sovrummet till vardagsrummet om och om igen. Vi är även ofta ute på ärenden då brukar Agnes få burkmat. När Agnes sover här hemma brukar jag släppa ut hunden själv så hon kan få göra sina behov, vi bor granne med skogen och fotbollsplan så det är super.

Egen tid har jag inte mycket kvar av men som tur är Agnes snäll som sover så bra från 6-tiden till 8 på morgonen.

Som ni några vet så fyller Agnes ett år exakt om en vecka idag. Som ni förstår har det varit mycket nostalgi det sista tiden för mig och det är svårt att begripa att min lilla tjej snart blir ett år. Snart blir hon femton och tonåring! Idag slutade min J tidigt på jobbet för att åka in och kolla på stan med oss. Det var görmysigt och vi tog även en fik där vi diskuterade och beställde en stor tårta när prinsessan fyller ett år! Vi skrev våra önskemål om hur tårtan skulle se ut och det blir en häftig tårta, och jag kommer säkert att publicera bilder på bloggen när Agnes haft sin ettårs kalas!


Nu kommer det några bilder och de togs ca för ett år sen!
    

1. Jag var i vecka 35 + 2 dagar.
2. Jag var i vecka 39 + 5 dagar. Vattnet har precis gått! Den 6 februari klockan 4 på morgonen, nyvaken och jag såg hemskt ut. Hehe.
3. Agnes 1 dag gammal!
4. Agnes 4 dagar gammal - fin på min födelsedag!
5. Agnes 4 dagar gammal här också och redo för promenad!

Kommentarer
Postat av: natty

hehe ja kanske kände ja sparkar trots det "bubblade".. snart känner jag nog riktiga sparkar! :D fina bilder på er, stor mage du hade.. eller man glömmer ibland att det kan faktikt bli en riktig stor mage oxå he he! snart kommer agnes bli 10 år gammal! haha.. ska hon få syskon eller e ni nöjd med bara henne än så länge?

2008-02-01 @ 10:09:39
URL: http://natty.blogg.se
Postat av: Camilla

hejsan! Visst träffas vi på Pipomusiks bröllop! Ska bli skoj att träffa dig igen! Längesedan ju!
Sitter här och har det skönt, ska greja köket snart så man kan lämna över en rent kök till Micke, vi turas om att laga mat till varandra varann vecka!
Ikväll ska vi hälsa på kompisar och sen åker vi i morgon till Stockholm för att åka emd Birka-båten! Ska bli PI skönt tycker jag!
Önskar dig en riktigt skön helg! Kramis

2008-02-01 @ 10:28:05
URL: http://rainred.blogg.se
Postat av: Älvan

suck! man kan inte klicka på bilderna? :(

2008-02-01 @ 18:07:14
URL: http://www.aelvan.blogg.se
Postat av: Mallan

fina bilder som vanligt! :)

Älvisen:
Man kan klicka på bilderna när du har kommit in kommentar-fältet. hoppas att du hajjar.

2008-02-01 @ 18:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0