10 månader

Idag blev Agnes hela 10 månader gammal. Det känns som att det var nyss jag låg på förlossningen, att jag kämpade hela 25 timmar. Plötsligt kom hon på min mage och då fick jag se den lilla underbara flickan. Hon var så fin och det är hon fortfarande idag! Mammas och pappas lilla ögonsten.

Idag har vi varit hos BVC och vägt och mätt Agnes.
Hon väger 11,3 kg och är 78 cm lång. Stora tjejen! Hon följer iallafall sin kurva och allt var toppen!

Barnmorskan frågade ut en hel del olika frågor. Vad Agnes äter, eller vad hon börjat med m.m. Agnes har börjat med många olika framsteg och till med har hon börjat gå med gåvagnen eller så håller jag eller någon annan i henne medan hon går. Hon går mycket duktigt. Nu har hon börjat med att vilja oftast bara stå, och gå, gå och gå om igen. Puh man blir trött om armarna och ryggen. Men det är så kul att se hennes framsteg! Barnmorskan sa även igen att Bam är tidig i utvecklingen, gissa om jag blev stolt!

Snart kommer hon att springa överallt och jag kan tala om att hon är väldigt busig. Hoppas bara inte att hon brås på min syster. Puh.. Hihi. Min syster H var rätt vild och busig när hon var yngre, hon hittade på flera saker och hade mig som "försök person" ibland och testade med mig innan hon själv provade saker.

Imorgon ska vi, jag och J själva åka på julfest med jobbet och vi åker ca halv tre härifrån med bussen som jobbet har hyrt. Det känns pirrigt att träffa Js arbetskamrater och det är första gången. Men det ska bli kul. Agnes kommer även att få det jätte kul, hon ska på luciafest och hennes kusiner ska uppträda. Det blir en hel del bus och spring efter pojkarna (med gåstolen) imorgon och söndag. Det blir första gången också för Agnes sova bort en natt. Jätte kul! 

Nu ska jag gå och lägga mig, det börjar bli sent! Ha en skön och trevlig helg!!

image274
Busiga Agnes

image275
Min lilla goa pepparkaksgumma

Kommentarer
Postat av: Christl

Bam blir säkert busig.. hihi. Hon har ju sina föräldrar att brås på. Har ju fått höra ett och annat om hennes mor sen vet jag ju hur hennes far var som barn. Hoppas att ni hade det kul på julfesten. Längtar efter dig! Hoppas vi syns snart. Kramar Svägerskan

2007-12-08 @ 13:52:50
URL: http://smultronblom.blogg.se
Postat av: sess

haha, pepparkaksgummanbilden där, såå söt! :D

2007-12-08 @ 23:30:43
URL: http://splendya.bilddagboken.se
Postat av: Tessan

jahaa :)
vad kul! :)
jag skulle väldigt gärna vet hur man vattenstämlpar, och jag har photoshop.. :) Kram

2007-12-09 @ 21:26:25
URL: http://Theresemansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0