Nu är det snart jul...

Äntligen är det snart till julafton och jag har längtat! Vi får då träffa hela min tjocka familj och fira och vara med tillsammans en hel dag! Jag har börjat få julkänsla de sista dagarna. Det är kallt ute här och det är frost överallt. Vitt överallt. Jätte härligt.

Idag blev jag så glad och verkligen förvånad. Jag hade beställt saker från internet. Vad för saker säger jag inte här eftersom de är julklappar och de som får dem brukar läsa bloggen. Jag fick sakerna i torsdags, då tänkte jag att det var kört fast jag beställde dem i god tid. Ja de får dem istället på mellandagarna, bättre sent än aldrig tänkte jag. De som får sakerna bor långt från oss så vi skulle skicka dem på posten. Jag och tjejen åkte iväg och postade julklapparna ändå vid tolv tiden igår. Nu har vi fått veta att de hade redan fått julklapparna igår på kvällen?? Det var verkligen kanon fort! Men jag blev så glad och nu tycker jag om posten! Tidigare i veckan hade jag ringt och skällt på dem eftersom postbäraren här i området hade misskött sig flera gånger med att dela ut fel post till fel personer. Det blev droppen när jag fick räkningen på att vi inte betalat räkningen, så fick vi även betala påminnelseavgiften. Vi hade ju aldrig fått den första räkningen och vi har alltid skött vår ekonomi. Ja nog om det! Hehe. 

Nu har jag tagit kort på julgranen men tyvärr tog jag kort från vår hall genom balkongen där den fina granen finns hängande och flygande!
image298


Visst var julgranen frän!

Sen måste jag bara visa upp vår fina lilla matplats som vi har pysslat och fixat! Vi hade köpt sån väggmonterbar bord och stolarna från Ikea. J fick måla bordet till mörkare färg. Snyggt blev det! Det blev mycket mindre också och nu kan Agnes springa genom den nio meters långa hallen utan något står i vägen. Matplatsen ligger i hallen och då får vi den härliga utsikten över balkongen till fotbollsplan och skogen! En härlig utsikt, och på morgnar brukar jag sitta där och njuta medan tjejen sover sin lilla stund på förmiddan!  
 
   

Vi ska sätta dit en till foto med ram som fattas. Det ska vara nio ramar med foto, ja ni förstår när ni ser bilden! Jag älskar denna vägg med foton och så har varje foto har något minne. Agnes födelse, påsken hos oss när vi bodde i örebro och då blev jag samtidigt sjuk, resan till Alfta och Falkenberg och Agnes faster C var hos oss en vecka i Örebro. Ja härliga minnen förutom när jag blev sjuk! Hehe.

Och så nu till sist får ni se bilder på min lilla goding!

image302

image303

image307

Kommentarer
Postat av: Agnes farmor

Hejsan! Vilka härliga bilder!
Vi önskar er en riktigt GOD JUL!
Kramar från Gittan och Janne

2007-12-23 @ 10:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0