Agnes sovrum

Är rätt rastlös och Johny tittar nu på något kill grej på tv, Kustomizer (Tror att det stavas så) programmet går på Discovery. Så jag bestämde mig för att blogga en till inlägg nu och jag ska visa några bilder på Agnes sovrum. Vi flyttade in denna lägenheten den 1 juli men vi gjorde ju om helt, hela lägenheten och det var väldigt svettigt och jobbigt. Men det blev kanon bra efter och vi är nöjda än idag! Vi gjorde om helt i Agnes sovrum som såg hemskt ut innan. Den rummet är liten men duger jätte bra åt en liten tjej som lilla Bam..



Ska berätta lite om Bams rum, ja vad ska man börja med... I denna rum finns det rätt många minnen, presenter från dopet och saker från när Agnes föddes. Byrån fick vi gratis när vi tackade ja till lägenheten, men den var så ful. Men fick senare ett ide, lilltjejen kunde ju ha den i hennes nya rum! Så jag började slipa, fy katten, vad jobbigt det var men det var värt det för till slut blev jag klar och började måla byrån i fyra olika rosa färger! Projektet var iallafall kul! De två hyllorna fick vi från min syster L och jag hade färg kvar från byrån så jag målade dem också! Krit tavlan köpte vi på loppis för 10 ynka kr, den var ju charmig och slitet. Målade även den i rosa, så klart. Hihi. Den används idag av Bams kusinerna, Oliver och Kevin som brukar vara i rummet och leka eller läsa Agnes böcker. Sen ser ni dockan med den fina vita sängen, den har Bam fått från sin mormor och morfar på dopet. Täcken hade mormor broderat med hennes namn "Bella Agnes Månstråle" och så datumet då Agnes hade sin dop. Två bilder som jag tagit ikväll på Agnes i sin säng innan sovdags för natten och så har vi också köpt ny spjälskydd till Agnes! Den förra blev ju som sagt förstört, kan man säga. Agnes rev ner den så den blev tillplattad. Ja vi köpte märket Mumin, eftersom Bam hade så mycket Mumin grejer så det fick bli Mumin spjälskydd också!
Måste också tillägga, den björnen som finns på hyllan, Bjarne heter han visst och var med i tv programmet när jag var yngre. (Jag älskade programmet på den tiden) Men iallafall hade Bam fått den från sin kusin Sara, Sara har haft den när hon var själv liten. Blev själv rörd och det var ju jätte snällt av henne. Nu till sist, men något underbart, så hade Agnes fått en tavla som är jätte fin. Den är broderat av Agnes faster Christl, på tavlan står det ifall någon av er som har svårt att tyda:  På dopdagen, 30/6 2007. Almby kyrka. Agnes född 7/2 2007. Vikt: 4385 gram, Längd: 52 cm. Ja det var nog allt. Om det är något så är det bara att fråga, men iallafall är vi nöjda med rummet men det blir lite fler tavlor senare när jag fixat med foton. Nu äntligen kan jag gå och lägga mig! Nattinatti!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack för kommentaren:) Söt tjej ni har. roligt att läsa om någon som har barn i ungefär samma ålder.

2007-09-29 @ 11:59:37
URL: http://ungmamma15.blogg.se
Postat av: malin

Det är jättemysigt och fint!

2007-09-29 @ 13:19:16
URL: http://mallansson.blogg.se
Postat av: lotta knutsson

Oj vad roligt att se Agnes rum, pappa tyckte det var jättekul att få se det.Det var läckert. Ta mer kort så pappa kan se hela lägenheten. Kram mamma o pappa

2007-09-30 @ 14:27:48
Postat av: sess

jättemysig rum, nu kan agnes vara stolt över sitt lilla fina rum :) hihi... väldigt fint! :) hoppas allt är väl! :) kramkram!

2007-09-30 @ 14:40:58
URL: http://splendya.bilddagboken.se
Postat av: Åsa

ni har gjort så fint.. ni har så mkt ideér och sånt.. hoppas jag inte får fullständig idé torka när jag flyttar till huset, men då kan jag ju alltid ringa dig så kan du komma och hjälpa mig ;) det kan du va? :) puss

2007-09-30 @ 17:31:10
URL: http://vasaru.blogg.se
Postat av: Emelie

Vilket fint rum till en söt liten tjej:)

2007-09-30 @ 20:11:28
URL: http://ungmamma15.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej tjejen. JOO Ja vet att vi inte pratats vid på lääänge nu men har varit ganska mkt på sistone så man liksom aldrig haft tid sitta vid datorn elelr haft lust/ork =) man får såna där perioder ibland du vet :) Hoppas vi kan ses snart!!!
kram!!!!!

2007-10-01 @ 19:41:55
URL: http://pipomusik1.blogg.se
Postat av: Åsa

tackar :) ja på agnes dop hihi...
ja jag saknar dig med, hoppas verkligen att du får köra för det är ju SJÄLVKLART att ni får komma och hälsa på hihi :) puss på dig min sötnos!!!

2007-10-01 @ 20:25:10
URL: http://vasaru.blogg.se
Postat av: Anonym

har uppdaterat blogg förresten me bilder på folks du känner igen =))

2007-10-01 @ 21:21:15
URL: http://pipomusik1.blogg.se
Postat av: Karine

Tackar.. Hoppas att ni har haft en bra helg också. Ni har en sån härlig söt unge, vilket ni säkert hört flera gånger :). Kul att se hur hon har det i sitt rum. Ha det så bra kram

2007-10-01 @ 23:18:31
URL: http://meyouus.blogg.se
Postat av: Marina

Vilket härligt rum (: Det ser ut som en underbar karamellskål ;)

2007-10-02 @ 14:06:37
URL: http://svartrosarandig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0