Brevet och Agnes första ord

Idag har jag fått det efterlängtade brev!!
Äntligen ska jag till sjukhuset den 8 oktober och träffa doktorn. Då ska han få titta på min defibrillator (pacemaker) och bekfräfta om allt gått bra. Men jag är nog mest orolig över svaret på om jag får köra igen. Risken finns att jag måste ännu vänta halvt år till. Vill ju kunna använa gaspedalen snart och jag tycker jag har lidit tillräckligt länge med att inte få köra bil. Det finns heller inga bra bussar som går här i byn, det finns bara två buss avgångar härifrån på morgonen för de studenter som går på gymnasiet. Det är ju inte så värst kul att åka med massa "ungar". Hihi. Ja men det känns rätt nervöst men samtidigt ska det bli roligt att få veta svaret. 

Å andra sidan är jag jätte glad! Agnes har börjat prata, snarare säga ord!
I måndags ropade Agnes plötsligt "Mamma", flera gånger om och jag sprang nästan och tryckte på mobilen till "spela ljud" och spelade in ljudet. Jag blev så salig men samtidigt "paff" Kan de börja prata så tidigt? Agnes är ju inte ens 8 månader gammal än. Men senare på dagen pratade jag med min syster och hon sa då att barn kan börja prata tidigt eller senare. Agnes kan även teckna lite, som hund och katt. Klappa händerna kan hon också. När hon tecknar katt så säger hon "K", låter det som hon försöker säga "Kisse" med rösten.
Idag satt jag och J, och Agnes vid matbordet och Agnes åt sin kvällsmat. Under tiden såg Agnes våran hund gå förbi och då sa hon "Vovve". Åh det var så gulligt att höra henne säga det.

Men iallafall blev jag så stolt så att tårarna rann när Agnes sa "Mamma" till mig. Jag blev så lycklig!


Agnes vid lekplatsen och gräver en stor grop och sen fick hon gunga glatt!

Kommentarer
Postat av: Christl

Ja det är härligt första gången man får höra ens barn säga mamma. Det värmer så i hjärtat. Det händer så mycket med Agnes nu. Ska bli så kul att träffa er v 42. Längtar så. som en äggsjuk höna. Hehe

2007-09-26 @ 20:29:15
URL: http://smultronblom.blogg.se
Postat av: Christl

Glömde en sak. Lycka till hos doktorn. Jag ska hålla tummar och tår i kors för dig. Klart att du kommer att få köra bil. Något annat ska vi väl inte tro. Kram

2007-09-26 @ 20:30:36
Postat av: Sara

Visst e det härlig att se barn utvecklas!
Särskilt sitt eget barn :-)
Agnes e jätte söt :-)
När ska vi ses?! Hihihi
Önskar dig lycka till och hoppas du får köra snart igen!
Kraam!

2007-09-26 @ 20:33:32
URL: http://sacul.blogg.se
Postat av: sess

ååh, här blev jag tårögd! det är det bästa man kan höra är deras första ord med röst "mamma"... :) mer kommer och det blir spännande! ;) kraaam!

2007-09-27 @ 00:34:15
URL: http://splendya.bilddagboken.se
Postat av: Åsa!

åh vad kul att hon pratar.. det e ju så olika när barn börjar, men visst e hon tidig =) men det visste vi ju att du har en smart liten tjej =)
LYCKA TILL hos läkaren, hoppas det går bra, förstår att du vill kunna köra =) jag ska hålla tummarna för dig!
Agnes ser ut att ha riktigt kul när hon e ute, måste säga himla söta kläder, nästan lika söt som Agnes hihi =) saknar dig!! puss

2007-09-27 @ 07:30:54
URL: http://vasaru.blogg.se
Postat av: Anonym

snyft nu fick ja tårar i ögonen.. Visst är det hjärtsmältande när barnen säga sina första ord. .
jaa men ja tror du har gjort ett bra jobb med (kan man säga så ? -bra jobb? ) med agnes..eftersom hon fick tsp tidigt- fick hon språket tidigt och då talar ju barnen tidigare också .. jag uppfattar så det när jag jämför med andras barn .. de som får tal tidigt ..pratar diock senare..tyill o med när de är framåt 1 års ålder..
men de som får tsp ... Hejbara så pratar dom vid 1 månads ålder.. (typ- nu överdrev jag ) *fnissar*
'
HÅLLER TUMAMR FÖR DIG NU =) säg till när du får använda gaspedalen så jag kan köra försiktigt på vägarna nu när jessie är i farten =))

2007-09-27 @ 08:44:53
URL: http://pipomusik1.blogg.se
Postat av: Helen

Åh gumman! Vad roligt att hon börjat prata! :-) Hoppas verkligen att det går bra hos doktorn och att du får börja köra igen, då kanske vi ses oftare!! :-) Saknar dej! Puss puss

2007-09-27 @ 10:46:38
URL: http://hema.blogg.se
Postat av: Mia

Först och främst, en stor heeej! Det var längesedan! Skönt att läsa att du blivit bättre efter allting. Och Agnes är sååå söt!!Alla bilder du laddat upp, hon är såå underbar!! Ta hand om dig, jag slår en pling när jag har vägarna förbi nån gång (snart ska jag till västkusten på jobb kanske kan man stanna i ulricehamn på en kopp kaffe) Ta hand om dej nu! Kramar! //Mia

2007-09-27 @ 12:53:56
Postat av: Birgitta Ahlinder

Oh, vad roligt att Agnes har börjat säga några ord.
Hon verkar vara tidig på det mesta hon gör, tror nog hon har BRA FÖRÄLDRAR som ägnar sig mycket åt henne.
Önskar dig ett stort LYCKA TILL när du ska till läkaren, tror säkert du får börja köra bil nu.
Stor kram till er alla fem! Kram från Agnes farmor

2007-09-27 @ 13:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0