Jakten efter en ny kamera

Ja vi har sen länge pratat om att köpa ny kamera eftersom vi tycker att det kamera vi har har inget bra bildkvalite. Kameran är också rätt seg och hälften av det jag tar kort blir suddiga. Inget kul!

Jag gillar ju också att knäppa kort och få fram det vackra detaljer. Och så gillar jag även att få pyssla med Photoshop som jag håller på att lära mig. Jag har också jättelänge varit avundsjuk på några som har bra kamera och att de fått tagit så superfina bilder!

Men det största skälet till varför vi vill köpa en ny kamera, är att vi vill ta fram det fina bilder på vår Agnes som ni många säkert förstått. Vi vill också att hon ska få bilder som hon kan njuta av när hon blir äldre. Nu verkar det som att drömmen håller på att slå in! Att få en sån kamera!

Vi funderar på det nyaste som kommit, en Canon EOS 40D. Är det någon som känner till den? Eller finns det något annat ni rekommenderar? Skriv gärna!!

image155

EOS 40D

Bild: Canons hemsida


Kommentarer
Postat av: adina

kameran drömmer jag om!!! även om jag redan har en olympus e400. den ska vara JÄTTE bra eftersom jag har fotat med canon 20D & 30D och jag fullkomligt avgudade dessa! :D dyrt ja men tänk på att kameran kan man ha typ i evigheter!

2007-09-25 @ 21:05:02
URL: http://adina.blogg.se
Postat av: lotta knutsson

Jag har en fin kamera som ni kan få bli vid för en femtiolapp så behöver ni inte leta mer och gångavstånd att hämta den. Föresten jag har två kamerer ni kan få båda för femtio kronor så kan jag köpa en ny. Då har ni varsin. Kram mamma

2007-09-26 @ 10:43:17
Postat av: jenny

Jag kan verkligen rekommendera canon eos 400, den är helt otrolig!

2007-09-26 @ 11:58:17
URL: http://jennyk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0