Sagoslott och dockhus..

Agnes mormor och morfar har gett Agnes pengar och gett oss föräldrar uppgiften till att leta efter något dockhus eller sagoslott. Men senare pratade vi med mormor och kom fram till att det var bäst att Agnes får den när hon är lite äldre. För nu skulle hon gärna "riva" ner den. Men iallafall blev jag nyfiken och började titta på internet. Letade och letade, nu har jag bara hittat två st sagoslott men det fanns dock många dockhus. Det fanns mer riddarborgar för pojkar mer än sagoslott för flickor. Ja men det fanns iallafalll många söta dockhus.

Här är en fin sagoslott som jag tyckte var gulligt.


image121


Den andra sagoslott tycker jag är lite tråkig. Det fanns även en häftig spökslott för den som vågar.. :)



Undrar vad för något Agnes ska få, den dagen kommer hon förmodligen bli jätte glad iallafall. Men vi har några år på oss, så det är inget brått. Det finns så många fina dockhus och jag skulle själv ibland vilja ha en. De kostar från 1000 kr uppåt.



Det fanns även ganska många dockhus som man bygger själv med lego till exempel. Men jag tror att vi ska ta en sån riktig dockhus annars. Jag har också sett en fin rosa stor dockhus som finns på affären Indiska.

Min mors dockhus är den största jag sett. Den är stor! Den fick hon när hon var liten, så dockhuset är idag runt 50 år gammal. Agnes kommer att använda den förmodligen när hon kommer på besök till mormor. Den använde även jag och mina systrar flitigt när vi var yngre men den är fortfarande i bra skick. Därför anser jag att man ska köpa saker som är tålig och säker. Då får de vara dyrt men de kan hålla i flera generationer om man sköter den väl.

Kommentarer
Postat av: malin

Hej!
jobbar själv med dockhusen till projektarbet på skolan. Sagoslott är jättevsårt att ta tag på jag vet. Lundby är de klassiska med "vanligt" pris. Men sen om några veckor ska jag åka till leksaksmuseet och ska fråga dom där om var man kan hitta tag på de sagoslotten. Men en affär i Malmös gamla stan har såna de där. Sen kan du också kolla på Indiska, barnavdelningen. De har i bland fina hus med möbler att köpa.
lycka till;)

2007-09-12 @ 15:55:05
URL: http://mallansson.blogg.se
Postat av: Helen

Hej gumman! Nu har ja startat upp min gamla blogg igen! Allt bra med er? Hörde att agnes varit sjuk.. bättre nu? Kram puss

2007-09-12 @ 18:30:48
URL: http://hema.blogg.se
Postat av: Christl

Jag kom på att du kanske ska köpa ett slott utanför Sverige. England är ju mycket för miniatyrhus mm. Vi kan leta en kväll när vi ändå sitter och pratar. Kram

2007-09-13 @ 08:57:52
URL: http://smultronblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0