Härliga röda fingrar

Idag har jag gjort något som är väldigt klantigt. Jag är fortfarande sur på mig själv, hur dum kan man vara? Men i denna stunden tänkte jag iallafall inte mig för. När syrran var här hos oss, så skulle jag göra mat så det fick bli en enkel och snabb matlagning eftersom jag ville umgås med syrran. Det blev ugnspannkaka och när den var klar så gick jag för att öppna ugnen och jag stack snabbt händerna in i ugnen. Plötsligt kom ångan, som ni förstår så var ångan väldigt, väldigt het. Fy, vad ont det gjorde så jag vaknade till och då tog jag på en gång kallt vatten över handen.

Men det hjälpte inte så mycket, så nu sitter jag här med värkande fingrar. Röda fingrar med fulla av blåsor, och det gör ont! Suck, ja hur kan man vara så klantigt? När man öppnar ugnen så brukar ju ångan komma upp, därför måste man avvakta tills ångan försvinner. Jaja.. Alla har sina dagar, då man inte tänker alltid sig för.

Imorgon ska vi kanske ut på jakt efter en snygg lampa till hallen åt mina föräldrar. Det finns flera snygga lampor på Bolagret och hoppas det finns något passande till hallen. Ska även kika lite om det finns något snyggt till vårt hem.

Rapport om Agnes:
Agnes har fått klappa en tam snäll höns idag. Agnes blev ivrig och glad. Vi ska nog även bege oss dit imorgon igen på hönsgården så knäpper jag lite kort på Agnes bland djuren. Då kan jag visa lite bilder för er på bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0